Sunday, January 23, 2011

Kisah Zaman Muda

hi semua.
aku punya la blur tak tau nak buat entri ape, dah bape kali aku tulis pastu aku delete la apela. tah pape. ok takpe, kali ni aku teruskan jugak, tak mau asek padam2 je.
 sejak2 kebelakangan ni, aku teringat pulak kat sorang membe sekolah rendah aku. dah lama tak mesej2 mahupon borak2 kat Facebook. tak tau la pulak dia busy ke hape, sebab memang dari aku stat mesej dia dulu2, secara logiknya dia yang akan stat mesej aku dulu. so, kalau dia tak mesej, aku assume dia busy la. tak mau la aku menyemak hantar mesej sepatah dua. hei, bukan aku mengada la nak suruh dia mesej aku dulu, bukan aku yang tak nak tego dia. sebab dah banyak kali kalau aku yang mesej dulu, mesti tak berbalas. tapi dia ni tak pernah la tak balas langsung macam orang laen tu, dia akan balas and setiap kali dia balas lambat dia akan bagitau yang dia busy. jadi malas la aku nak mesej2. bila dah masuk U ni, selalu borak2 kat FB je. memang tak mesej2 dah. lagipon dia sentiasa busy la aku rasa.
alkisahnya, dulu kitorang kawan baek la jugak time sekolah rendah. aku siap duduk sebelah dia lagi tuh. sebab senang nanti nak main. ok, ni membe laki ye. aku duduk sebelah dia time darjah 3 kot, tu pon kejap sebab dia berjaya memboloskan diri time PTS dulu2. pastu parents dia pon agree nak bagi dia teros melangkah ke darjah 5. eh, betul ke? tah la, tak ingat sangat pasal PTS tu. yang pasti lepas tu dia dah stat tak bape kamcing sangat dengan aku.lepas tu kitorang tak jumpa dah. kira lost contact terus. tahun berganti tahun, aku pon dah abeh SPM. and then aku dapat tawaran Matrikulasi. so, aku pon dengan tak bersedia apa, last minute giler punye preparation dengan takot dan teragak2 masuk matrix. time before masuk tu, adela mak aku merisik khabar kat mak cik ex-jiran aku. dia cakap kawan aku ni pon ade kat matrix tu. kira mak aku nak bagi aku tanya dia la camna environment kat sana, yela aku ni ade rekod duduk asrama pastu nangeh2 cam hape je. laen kali aku cite ok. 
so berbalik kepada tajuk asal, time tu la baru stat mesej and kawan balik. mesej pon sebab nak tanya environment kat situ macam mana je, tak lebih2 pon. oh, rasa pelik ke sebab ape dia boleh masuk matrix sama tahun dengan aku? jap2, takyah pelik sebab dia amek program yang 2 tahun tu. tapi kitorang tak sembang depan2 sebab malu. haha. lawak pulak bila pikir. tapi dia bagos la sebab selalu amek tau condition aku time aku kat matrix. siap bagi semangat lagi.haha. tak sangka gak boleh jumpa dia balik. walaupon rumah kitorang dekat2 je, punya la masing2 busy kalah YB, sampai tak pernah terserempak langsung. pelik betul. pape pon. aku harap dia sehat dan gembira skunk ni. laen kali aku cite ape yang aku dah buat kat dia sampai hampir2 dia kehilangan nyawa. ini serius ok.haha.

ok. tu je. take care!

No comments: