Wednesday, March 23, 2011

pujian ikhlas (:

hi semua.
rajin pulak kan aku meng-update. aku update sebab aku dalam perancangan nak hapuskan blog ni, maka kalau nak hapuskan, aku rasa better hapuskan bila cite- cite yang aku nak cite sudah habis diceritakan.
pernah tak korang mendapat pujian yang ikhlas? pujian tu dari someone yang korang tak rapat pon? pujian tu adalah unexpected? pernah?
yang aku ingat le kan, aku ada 2 kali dapat pujian camtu. tak tau la kalau dorang tu perli aku je sebenarnye. tapi dari ape yang dorang cakap, basically I can see through their eyes its a sincere praise that come from their heart. acece~ speaking plax ko, macam nak bagi lempang je. 
pujian 1st tu time aku ade majlis yang makan beretika tu, untuk subjek pe tah. sori aku dah lupa sebab aku makin tua dah tak ingat banyak benda. T__T. hari tu aku pakai biasa-biasa je macam pegi clas, yela nak pegi makan je pon. nak pakai cantik-cantik sangat nak buat ape. adela sorang budak ni, dia ni aku tak kenal pon sebenanye, tapi kitorang penah pegi rombongan sama-sama. so lepas balik tu, salu gak la dia tego aku. dari cite yang aku dengar dia ni gay. haha. ok, takpe tu personal preference beliau, aku tak nak masuk campur. maka sedang aku tercengang-cengang, dia datang sambil cakap "bumi, lawa la kau arini. jom ambik gambar sama-sama". aku pon tergamam dan bajet hot, maka aku pon reply " hee~ thanx, tapi sori la aku tak suka amek gambar". alasan aku ni memang betul ye, bukan alasan bajet hot.
pujian 2nd, time aku ada presentation dalam class, grup kali ni lect yang pilih, so adela budak laki dalam grup aku. salunye aku play safe je, grup sume dengan girl, senang nak gado kalo ade prob :p.kehkeh. pastu aku ni jadi la macam agen untuk 1 produk ni, so dia tu pulak jadi representative untuk company dia. so task dia kena jumpa beberapa orang egen untuk choose the best brand yang company dorang akan develop lagilah benda tu. so, 1st agen dia pilih nak jumpa aku. maka masa start greet aku tu, dia cakap " u look beatiful" ok, some sort cam ayat tu la. aku pon tak ingat sangat. tapi sebab dia macam selamba je, so aku assume dia saja je nak puji-puji.
dulu kalau orang puji aku cam tak tau nak kata ape. tergamam, teruja, terasa macam dia sindir aku and macam-macam ter- lagi. tapi bila aku belajar dari teacher aku, dia kata kalau ade orang puji tu, cakap la thanx and senyum kat dia. kira macam kau appreciate la dia praise ko.
ok la, thats all, nak siap pegi clas plax. take care. ^^
oh,btw. congrats la kat budak-budak SPM yang amek result arini. result tu bukan penentu segalanya.ahha

No comments: