Tuesday, April 19, 2011

bila bersesak-sesak

hi.
sebenarnya malas nak update ni hah, tapi sebab tak boleh nak kuar dari bilik jadi saja la nak update. beberapa hari ni asyik takde air je kat rumah jiran-jiran aku ni hah. jiran kat sini bukan la orang luar, tapi rakan-rakan se-kos aku gak. rumah aku ok je, tu yang aku pelik. 

bila dah sesak-sesak camni dan-dan musuh jadi kawan la, apela. yela, nak menumpang mandi kat rumah orang, kena la buat baik. aku bukan nak ajar housemate aku buat jahat, tapi dulu time mula-mula kitorang kat sini, ade staf hostel bagitau yang kalau kitorang asyik bagi orang amek air, nanti air rumah kitorang pulak habis. adela aku pon tumpang sekali buat hajat kat rumah member aku, tu pon takdela sampai mandi-mandi ke ape.

memang la kalau boleh nak tolong, aku pon tak suka kalau takde air. tapi ada yang bila orang tak bagi tu dan-dan la nak maki, ape ingat orang tak paham ke bahasa kau? main maki je. kitorang pon nak kena jimat gak air. kot-kot nanti takde air kitorang plax takde tempat nak pegi mintak air. so, dari kena maki, aku pon ajar la housemate aku untuk menipu dan cakap je takde air. dah terpaksa nak buat camne kan. tolonglah jangan berlarutan masalah ni, dah la tengah exam week. mau takde air time hari nak gi exam, ternganga gak aku. aish.

tu jela. take care!

No comments: