Monday, February 28, 2011

entri emotional

hi..
entri kali nak emo sebab aku baru abeh tengok "marry me, mary". ye, kali ni aku la orang yang terlambat tengok cite tu. yang pasti cite tu awesome! aku setiap kali tengok pape drama, memang akan rasa emo kejap, sebab aku rasa cam tak boleh nak berpisah dengan character-character yang ada dalam cite tu, mcm aku salah sorang character yang ada dalam cite tu. huh, agak-agak kalau aku jadi artis macam dorang ni, berlakon all out n rasa cam 1 big family, camne la aku nak move on. mesti aku rasa sedih giler bila dah abeh penggambaran tu nanti. oh, damn it!
tiba-tiba aku terkenang time dolu-dolu aku Form1. time mula-mula masuk asrama, menangis je keje aku, homesick la senang cakap. yela, celik-celik je kat dunia ni abah, mak, kakak aku je yang ada dalam dunia aku. 6 tahun lepas tu, aku pon mendapat adek. so, 4 orang ni la dalam idop selama aku hidup 12 tahun yang lalu. yela, kawan pon berapa kerat sangat, sebab aku ni spesies tak berkawan sangat. first time nak masuk asrama, eksaited kemain. konon-konon nak independent la,pi daftar asrama pastu tak mau keluar dah, nak stay kat situ. padahal rumah aku bukannya jauh pon, still dalam pulau tu gak. bila dah petang area2 time aku tengah tulis entri ni, tengok orang dok dengan family dorang. aku dah stat rasa macam tak senang hati. oh, mungkinkah ini chenta? ah, gila kau.. aku sekolah perempuan je. cinta gila apenye! time tu tak sedar lagi yang rasa macam hati kena cucuk2 dengan garfu tu adalah rindu. yela, tak pernah berjauhan dengan family pon sebelum ni. 
time mula2 aku masuk hostel tu, kitorang junior ni dapat blok lama yang kau tahu saja la blog lama macam mana keadaannya. hati aku direntap-rentap sampai tersentap. time rehat makan roti pon nak menitis air mata, apehal tah. tengok bukit yang memisahkan town tempat aku berada dengan keluarga di kampung pon sedih macam nak gila. bila ramai dah stat nangeh2, baru la aku tau yang perasaan yang tak selesa dan menyakitkan hati tu adalah rindu. tapi aku tahan gak diri, coz yela aku kan yang eksaited nak masuk asrama, kalau aku call dan menangis tu adalah sangat memalukan ok! aku teruskan gak idop aku selama 3 hari, tapi pada hari rabu tu memang gila la. aku rasa macam nak lari balik rumah je walaupon aku tau takkan sampai punya. aku gagahkan diri mencari duet syiling dan beratur panjang untuk telefon umah. tau2 jela dok asrama kan ada time utk guna tepon. dapat2 je tepon tu, aku dengan pantas dan tuntas memasukkan duet syiling lalu mendail ke rumah. selamat aku hafal num fon uma, kalau adek aku la, memang menangis sampai buta jela dia tu sebab time dia darjah 6 pon num fon yang penting2 masih tak ingat lagi. *sigh*
apa lagi, dah abis tut...tut..tut, di hujung talian terdengar suara mak aku, perh~.. air mata takyah habaq la bercucuran camne. gilalah, tak malu betul aku ni teriak depan orang ramai, warden suma. sampai ada kakak senior datang pujuk. dalam hati aku time tu, mau je aku tempeleng kepala akak tu sedas dua, menyibok betul. suka hati aku la nak menangis kau sibok apa, siap cakap" sabar dik, ingat ALLAH". shit ah, aku bukan tak ingat ALLAH tapi aku kan tengah rindu ni, lagipon time tu naif lagi. budak2 lagi time tu. selamat time tu aku tak pandai nak maki2 lagi, kalau tak memang akak tu dah abeh aku blend kan, bagi dia plax menangis. 
esoknya kalau tak silap aku parents aku datang. lagi la gila, boleh plax aku hambat keta macam dalam cite hindustan tu. lama2 bapak ngan mak aku nak hangen gak la, dok buat perangai cam ungka, padahal ustaz shuib, ketua warden yang baik hati bagi aku balik every week. nak ikot 2 minggu sekali baru boleh balik. dah lama time tu orang sume turun nak makan malam, ah~ malu giler.
banyak la suka duka aku lalui, kalau cerita pon tah entri ni panjang mana, haha.
ok la, thats all. ingatilah keluarga anda selagi mereka masih ada. take care!

No comments: