Friday, May 14, 2010

indah khabar dari rupa (2)

entri ni ada perhubungan dengan entri yang lepas..
juga ada perhubungannya dengan aku seorang pendengar yang baik..

macam yg aku dh ckp sebelum ni..jangan berfantasi lebih sangat bila dengar orang bercerita tu..
aku ni jenis yang bila dengar orang bercerita tu..imagine benda yang elok2 semuanya..
kawan-kawan aku ni selalu bercerita pasal family, bf la..mcm2 laa..
aku ni pon dengan terhegeh2nya berimaginasi.pastu buat la perbandingan dengan kehidupan aku.
contohnya..



SITUASI 1
KAWAN A: weh, kau nak tahu tak bapak aku belikan aku kereta sebiji lepas aku dapat lesen.
FANTASI AKU: wah..kereta tu babe~..best nya ada kereta yang dibelikan khas untuk kita..boleh pecut laju2 sebab kereta sendiri..takde orang nak komen bawak laju segala.aku plak hanya boleh bawak kereta bapak aku dengan gaya dan berhemah..*SIGH*
MySpace

SITUASI 2
KAWAN B: mak aku selalu bawak aku pergi shopping setiap minggu,pastu kami pergi tengok wayang.
FANTASI AKU: wow~..patut la kau pakai baju best2..up to date..best la mak kau nak pergi tengok wayang.family aku tak suka nak pergi tengok wayang segala.bapak aku garang,(lagi sekali asyik compare je..huhu) MySpace

SITUASI 3
KAWAN C: kau tahu tak BF aku, dia style independent oo~..nak beli apa2 mesti dia cari duit sendiri, tak minta dengan orang tua dia.
FANTASI AKU: wah, bagusnya ada BF mcm tu.(yg ni aku tak compare cuma TERHARU mendengar dan berharap masih ada ramai manusia yg sebaik tu)MySpace

tu laa antara aktiviti tak berfaedah yg aku selalu buat..kadang2 benda tu simple..tapi aku pergi tergedik2 buat huru-hara kat rumah,,demand yang tu, yang ni..

jadi kesimpulannya, tak payah la imagine lebih2..buruk padahnya.
sebab kat dunia nih selalu indah khabar dari rupa.

TTFN~MySpace

No comments: