Thursday, May 13, 2010

indah khabar dari rupa (1)




seperti yg tertera di atas..tjok nih mmg membawa berinfiniti makna~
aku rasa topik yang aku nak ceritakan nih..agak best(bagi aku laa kan)
aku tetiba rasa nak tulis pasal benda nih..yang aku rasa ramai yang memang selalu nye teruja setiap kali mendengar orang bercerita tentangnya..

tambah2an kalau si tukang cerita tu pandai menggunakan segala hiperbola. metafora dan segala jenis fora2 tersebut yang telah kita belajar dalam matapelajaran bahasa malaysia/melayu..
oh..aku melalut melebih2 plak untuk intro..
aku akan cuba menjadikan topik ni best gak bg org laen yg mungkin terbaca entri nih.

aku rasa aku seorang pendengar yang amat baik!!!
aku salu mendengar apa yang orang cerita dengan penuh tumpuan dan telah menyebabkan aku berimaginasi yang indah2 belaka..padahal cerita tu tak best mana pon.
bagusnye kalau aku macam nih ketika di dalam clas..huhu
(ouh~..aku melalut lagi.kesalnye)





aku ada la tengok 1 drama korea nih..
kawan baik heroin tu sendiri telah mengkhianati heroin tu dengan merampas boyfriend kawannya.
ni bukan kes simple2..si heroin hanya dapat mengetahuinye pada hari perkahwinan si boyfriend dgn kwn baik dia tu.
tp dorg tak jadi kawen.
n si lelaki tersebut bertanya lah kepada ex-bakal isteri dia tu..

(nih aku buat dialog sendiri je..ahhaha)

lelaki: aku nak tanya kau dan aku harap kau akan dapat menjawabnya dgn ikhlas.adakah kau menyintai aku hanya kerana aku anak orang kaya?

ex-bakal isteri:ye~..tak dinafikan yang itu memang salah 1 reason.tapi dulu before aku bersama dengan kau, aku rasa kau amat perfect, caring, manly dan seorang yg protective.

lelaki:jadi, kenapa kau tak suka aku lagi..padahal aku still kaya dan masih macam dulu.

ex-bakal isteri: lepas aku dah memiliki kau, aku baru sedari rupa2nya kau tak bagus mana pon seperti yang pernah si kwn baik aku tu bercerita.aku suka kan kau pon sebab aku teruja nak ada bf yang perfect mcm yg dia ceritakan tu.setiap waktu dia asyik cakap pasal kau dan semua yang dia ceritakan indah2 belaka.

lelaki:(ekspresi muka menyesal gila sbb dh tinggalkan gf yg baik n org yg betul2 cintakan dia..(padan muka..hahha))

ex-bakal isteri: rupa2nya aku hanya menyintai orang yang berada dalam imaginasi dia tu je.padahal hakikatnya kau jauh berbeza dari apa yang aku impikan.






realiti lebih memeritkan dari fantasi.
jangan la berfantasi melebih2 sgt..buruk padahnya.
nanti aku ceritakan plak..apa kena mengena entri nih dgn aku seorang pendengar yang konon2 nya sgt bagos~

TTFN~

No comments: