Tuesday, August 9, 2011

Adakah aku dah gila?

hi.
semak betul, liquid sape plax aku kaut masuk dalam pensel box ni, nak kata liquid ofis, ade je depan mata aku ni. adui, susah la kalau hati tak keruan camni. dah la asyik tengok kalendar je keje aku. 

korang nampak tak betapa aku skunk ni, dalam keadaan tak tenteram macam orang gila. ni semua sebab aku gatal-gatal pegi extend tempoh pekerjaan aku. before ni aku praktikal kat company ni, sementelah masa dulu-dulu eksaited sebab first time keje, teros request cakap nak sambung keje kat sini lepas abeh praktikal. praktikal aku dah abeh dah last week, member- member aku semua dah berhenti keje, aku je pegi extend. bermula episod semalam hari-hari aku yang membosankan dan asyik pikir nak berhenti keje.

dah la aku ni style tak boleh nak stick pada satu decision, kejap nak extend smpai minggu depan, kejap nak berhenti minggu ni, aiyoo.. macam-macam kan? aku betul-betul rasa hidup aku tak keruan skunk ni. kalau pikir lagi 3 minggu before raya ni aku dah berhenti keje pon takde faedah gak sebab aku duduk buang masa je kat uma tu, kalau kerja kan dapat la duet poket banyak sikit, takdela keje nak mintak kat parent bila masuk sem baru nanti.

kalau pikir aku punya la letih pulun keje sensorang memang rasa nak berhenti keje je. bukan ape, memang la kita kalau keje mana da smooth giler, tapi korang pikir la sampai semua burden dia pas kat kau, kau boleh tanggung ke? lama-lama mau jugak naik angin. nak pakai baju apa datang keje pon jadi masalah kat aku, kalau pegi class takpe, ambik je tshirt ngn jeans pastu pakai jaket unimap, senang weh aku lenggang-lenggang pegi class. ni kang aku pakai tshirt nampak macam dok buat taiko plax kat pejabat ni. grr~~.. mau beruban jugak kepala aku lepas ni, memikirkan benda-benda camni.

the main thing is, aku ni tak boleh nak buat decision, nak berhenti kesian kat akak ni takde pembantu, nak stay sini aku plax tak dibantu, semua kira nak pas kat aku. agak-agak la kan, semalam tanpa aku sedar aku dah rosakkan hamper 5 cek sebab aku tulis cek sambil mengantuk. benci giler wei, bukan ape, dulu meja depan aku ni ada member praktikal dengan aku, kalau mengantuk ke boring ke, borak-borak ok lan kan, ni aku jadi orang bersuara mahal, bukan ape dah takde orang nak cakap dengan aku.

oh ya ALLAH, bantulah daku dan berikan daku petunjuk agar aku memilih jalan yang benar dan berada di dalam keredhaanmu.

ok la, jumpa lagi pada entri entah bila masa plax aku nak updet. dan selamat berpuasa juga. tcare!

No comments: