Wednesday, August 10, 2011

Accident

hi.
hari ni aku update lagi, terserlah tak kerajinan aku mengupdate blog? huish..

aku tak tau nak kata apa, belakangan ni, benda yang aku paling tak ingini, asyik jadi kat aku. kalau aku gelar minggu lepas dan minggu ni adalah hari malang aku boleh tak? aku tau dalam islam mana ada benda-benda mengarut ni kan? ni semua qada' dan qadar yang Allah dah tetap kan dalam diari hidup aku. aku admit benda ni mungkin nak mengingatkan aku supaya lebih banyak ingat kat Allah. eh, jangan pikir bukan- bukan eh, aku bukan nye buat benda tak senonoh ke ape, cuma tahun ni aku letih pegi keje and tak pegi semayang tarawikh macam selalu, yang tu je dah buat aku rasa bersalah pada Allah yang memberi limpah kurnianya pada aku.

last week, hari sabtu aku hangout dengan budak-budak yang praktikal sekali dengan aku kat sini, lagipon dorang kan dah nak balik kampung masing-masing so aku jadi la tour guide yang tak bertauliah tunjuk-tunjuk jalan kat dorang. masa dah nak balik pegi hostel and nak ambil kawan aku yang ada OT, untuk bawak pegi rumah aku untuk berbuka puasa, tetiba je eksiden wei. OMG.. dah la time tu aku nampak depan mata macam mana apek tu melambung bila dia terlanggar keta yang kitorang naik tu. tup tup, terus time tu aku teringat yang sebenarnya mak aku berat hati nak lepaskan aku ikot dorang. tak salahkan sape-sape sebab benda dah nak jadi, tapi aku ni kalau mak aku berat hati tu, baeklah tak payah pegi. instinct mak aku terhadap aku kuat wei, kalau nak compare dengan akak or adik aku. selamat kes tu kira  settle la, aku malas nak story panjang-panjang sementelah aku dah tenteram skunk ni, kalau tak hari sebelum-sebelum ni, pejam mata je terbayang time eksiden tu. tsk~

see, semalam benda ni jadi lagi, eventhough kali ni tade la membahayakan nyawa sesape tapi kau tahu tak hati aku ni tak tenteram bagai nak gila. semalam aku balik keje dengan akak aku, masa naik bukit tu, ade lori tu kosong je, tapi nak naik bukit pon tak larat pastu terundur. yang akak aku ni pon jauh la kan dari lori tu, tak nak la jadi pape tak diingini. tup, tup mati enjin pulak. kereta belakang tu pulak dah la duduk betul-betul rapat giler, akak aku pulak lupa nak tarik handbrake, ape lagi bedebom la terundur and terkena keta belakang tu, selamat pastu aku cepat-cepat tarik handbrake. tapi yang sakit hati, pompuan kat belakang yang naik keta waja plat PFL 83** hon style tak nak lepas tu, sampai dah jauh pon hon lagi. seriusly rude la. harap je perempuan, perangai pon agak-agak la sikit. tapi tak jadi pape pon, keta akak aku just dia punya clip skirting (betul ke benda tu nama ni, sori aku tak tau pasal keta)  sebelah pemandu je yang terkeluar sikit and takde la rebeh ke ape.

nampak tak kesinambungan rentetan hal-hal yang jadi kat aku, beberapa hari ni. rasa macam nak duduk rumah je tak nak keluar mana dah, tapi mengenangkan mak aku cakap suruh sambung lagi keje, maka aku keluar jugak ni datang keje. tak tau la macam-macam sangat nak jadi sekarang ni. hope lepas ni dah takdela benda-benda camni jadi la kat aku, mahupon family aku dan juga orang-orang yang aku kenali.

ok la, nanti aku update lagi. take care and selamat berpuasa.

No comments: