Wednesday, June 29, 2011

Awas! Jangan Menukar Ringtone Telefon anda Sebelum Tido

hi. wassup. assalamualaikum..

apa khabar ya anda semua? hope, engkorang-engkorang sehat ye.

seperti tajuk entri kat atas tu, aku nak pesan la kat korang, kalau korang nak tukar ringtone ke ape ke, sila jangan lakukan sebelum tido, especially bila korang dah betul mengantuk time tu. bahaya korang tau! benda ni baru je terjadi kat aku, so aku nak bagi nasihat la kat korang sebab aktiviti ni aku buat semalam dan malam sebelumnya.

hari 1st aku buat tu memangla takde side effect or masalah pape, tapi tup tup semalam dah berlaku pon kejadian tak diingini tu lalu membawa kesan hingga ke pagi tadi. mana taknya tengah aku "tekun" membuat kerja, tiba- tiba adala dengar bunyi henpon berdering.. ~~kring'kring'kring'kring (bunyi tu takdela macam ni, saja bagi korang gambaran je..hehe).

aku kan tengah tekun ni, jadi aku buat derk la, tapi masalahnya orang lain pon buat derk je, takde  sape pon yang jawab phone call tu. aku cuba la memberanikan diri menjenguk beg di sebelah aku ni. ceh~ henpon aku yang berdering rupanya. ade pulak budak ofis ni perasan aku sendiri tak perasan henpon aku yang ada orang call. aku pon cepat-cepat la jawab, buat-buat cool konon-konon macam tak kisah sangat la ada orang call.

ceh, malu betul, selamat tak semua orang kat ofis ni perasan. kalau tak malu jugak aku sehari ni. mau terus off henpon setiap kali dtg ofis untuk 1 bulan lagi. kahkahkah~~... tula faedah menukar ringtone kita tengah dalam keadaan separa sedar, silalah try untuk mendapatkan gaya cool menjawab call di khalayak ramai.(padahal nak cover malu sebab tak sedar henpon sendrir berdering).

ok la, nak sambung keje. seeya. tcare.

No comments: